Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

Podmienky používania TAXO delivery

Článok I                                     

Základné pojmy a úvodné ustanovenia


Prevádzkovateľ platformy TAXO delivery je spoločnosť PATERSON GROUP, s. r. o.R.S.P,, so sídlom Bidovce 149,044 45 – Košice okolie, Slovenská republika, IČO: 52201660, DIČ: 21200952031,

IČ DPH: 21200952031 , zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 48103/V, telefónny kontakt: +421 55 381 00 49, elektronický kontakt: kancelaria@taxo.eu.sk


TAXO delivery je internetová platforma, webová alebo mobilná aplikácia, prostredníctvom ktorej Používatelia môžu vyhľadávať a objednávať on-line produkty z podnikov s donáškovou službou zverejnených na tejto platforme.

Používateľ je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá využíva akékoľvek služby TAXO delivery predovšetkým on-line objednávanie produktov z podnikov zverejnených na platforme TAXO delivery.

Podnik je obchodník zverejnený na platforme TAXO delivery, ktorá sprístupňuje, predáva, pripravuje, balí, vyberá a/alebo podáva výrobky a súvisiace predmety s ktorou Prevádzkovateľ platformy uzavrel zmluvu, na základe ktorej okrem iného koná ako jej zástupca pri uzatváraní Zmluvy o kúpe (ako je definovaná nižšie).

Objednávka je zoznam požadovaných produktov a/alebo súvisiacich položiek podniku, ktoré Používateľ odosiela z TAXO delivery do podniku spolu s údajmi nevyhnutnými pre doručenie objednávky: meno a adresa Používateľa, požadovaný čas doručenia jedla, telefonický kontakt na Používateľa.

Podmienky používania TAXO delivery predstavujú tieto podmienky používania platformy

TAXO delivery, ktoré upravujú vzťah medzi Používateľom a Prevádzkovateľom platformy pri využívaní služieb platformy TAXO delivery, webovej ako aj mobilnej aplikácie TAXO delivery .Používateľom.

Príslušným orgánom dozoru nad službami poskytovanými Prevádzkovateľom platformy je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27.


 Článok II


Základné podmienky


1. Prevádzkovateľ platformy poskytuje podniku na TAXO delivery priestor pre zverejňovanie produktov a služieb ponúkaných podnikmi, čím umožňuje svojim Používateľom uzatvorenie zmluvy o kúpe produktov, resp. zmluvy na poskytnutie iných služieb podniku prostredníctvom TAXO delivery. Odsúhlasením Podmienok používania TAXO delivery dochádza medzi Používateľom a Prevádzkovateľom platformy k uzatvoreniu zmluvného vzťahu (ďalej len „Zmluva o poskytnutí služby“), ktorý umožňuje Používateľovi využívať služby TAXO delivery, najmä uzatvoriť Zmluvu o kúpe produktov prostredníctvom služieb platformy TAXO delivery. Zmluva o kúpe produktov je uzatváraná medzi Používateľom a Podnikom. Pri Podnikoch, pri ktorých je donáška označená ako „TAXO kuriér“ donášku produktov Podniku zabezpečuje Prevádzkovateľ platformy prostredníctvom vlastných zamestnancov alebo externých dodávateľov (ďalej len „Služba Bistro.sk kuriér“). V prípade objednania produktov Podniku cez TAXO delivery, ktoré sú doručované prostredníctvom Služby TAXO delivery kuriér, dochádza pri objednávke produktov zároveň k uzatvoreniu zmluvy o doručení produktov medzi Prevádzkovateľom platformy a Používateľom (ďalej len „Zmluva o doručení produktov“). O cene Služby TAXO delivery je Používateľ vždy vopred informovaný a je závislá od požadovanej vzdialenosti doručenia.

2. Využívanie služieb TAXO delivery je možné výlučne so súhlasom Používateľa s týmito Podmienkami používania TAXO delivery.

3. TAXO delivery využíva registráciu prostredníctvom telefónneho čísla, mobilnej aplikacie a webovej stránky. Registrácia Používateľa na TAXO delivery nie je povinná, zaregistrovaním má však Používateľ k dispozícii viac možností oproti osobám, ktoré nie sú zaregistrované a zároveň registrácia zjednodušuje celkový proces Objednávky.

4. Používateľ si môže objednať akýkoľvek produkt, ktorý je uvedený v jednotlivých ponukách podniku zverejnených na TAXO delivery. Prevádzkovateľ platformy vedome neposkytuje službu fyzickým osobám mladším ako 16 rokov.

5. Používateľ vyplnením objednávkového formulára, kliknutím na tlačidlo „Dokončiť objednávku“ a následným potvrdením Objednávky zo strany Podniku uzatvára s Podnikom Zmluvu o kúpe produktov, na základe ktorej sa Podnik zaväzuje dodať produkty a Používateľ sa zaväzuje zaplatiť za objednaný produkt zadaním svojich platobných údajov po potvrdení Objednávky Používateľom. Pokiaľ nedôjde k úhrade platby za Objednávku, nebude Objednávka zo strany Podniku potvrdená. V prípade doručenie produktov prostredníctvom TAXO delivery potvrdením Objednávky zo strany Podniku uzatvára Používateľ a Prevádzkovateľ platformy Zmluvu o doručení produktov, na základe ktorej sa Prevádzkovateľ platformy zaväzuje dodať Používateľovi produkt objednaný od Podniku v čase predpokladaného dodania produktov uvedeného v potvrdení Objednávky a Používateľ sa zaväzuje za dodanie produktov uhradiť Prevádzkovateľovi platformy cenu dodania produktov a/alebo poplatok za službu uvedené a odsúhlasené Používateľom v procese Objednávky. Cena dodania produktov a poplatok za službu uvedené v objednávke sa môžu meniť v závislosti od viacerých faktorov ako miesto doručenia, zvolený Podnik a hodnota položiek objednávky. Tieto poplatky budú vždy uvedené a popísané Používateľovi v procese Objednávky pred odoslaním objednávkového formulára. Storno Objednávky po kliknutí na tlačidlo „Dokončiť objednávku“ nie je možné.

6. Prevádzkovateľ platformy ako poskytovateľ je na základe Zmluvy o poskytnutí služby oprávnený na základe zmluvy s Podnikom zaradeným na platforme TAXO delivery prijímať v mene príslušného Podniku od Používateľov platby kúpnej ceny za Objednávky, vykonané online platobnou kartou cez platobnú bránu prevádzkovanú treťou osobou a následne vyúčtovať a uhradiť prijaté finančné prostriedky Podniku . Cenu za služby TAXO delivery Prevádzkovateľ platformy prijíma na vlastný účet vo vlastnom mene a tieto prostriedky vyúčtuje oddelene.

7. Používateľ odsúhlasením týchto Podmienok používania TAXO delivery v procese odsúhlasenia Objednávky, zároveň vyjadruje výslovný súhlas s poskytnutím Služby TAXO delivery pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy (14 dní odo dňa uzavretia Zmluvy o doručení produktov). V zmysle § 7 ods. 6 písm. a) zákona č. 102/2014 Z. z. udelením tohto súhlasu Používateľ stráca právo na odstúpenie od Zmluvy o doručení.                                                                            


Článok III

 

Práva a povinnosti Používateľa

 

1. Používateľ vyhlasuje, že je plne spôsobilý na právne úkony a má viac ako 16 rokov. Využívanie služieb Podniku, kúpa produktov od Podniku a využívanie služieb TAXO delivery vrátane Služby TAXO delivery je možné len pre Používateľov starších ako 16 rokov.

2. Používateľ je pri registrácii alebo využívaní služby TAXO delivery bez registrácie povinný poskytnúť aktuálne, správne a pravdivé údaje.3. Používateľ je zodpovedný za bezpečné uchovávanie svojich používateľských údajov. Používateľ je zodpovedný za všetky aktivity vykonané prostredníctvom svojho používateľského konta.

4. Používateľ sa zaväzuje kontaktovať Prevádzkovateľa platformy ihneď po zistení neautorizovaného použitia svojho používateľského konta a svojich údajov.

5. Používateľ nie je oprávnený využívať služby TAXO delivery k akýmkoľvek účelom, ktoré by boli v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo týmito Podmienkami používania TAXO delivery. Používateľ nesmie služby TAXO delivery využívať spôsobom, ktorý by mohol poškodiť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu serverov prevádzkovaných Prevádzkovateľom platformy alebo jeho partnermi alebo rušiť používanie týchto serverov alebo služieb serveru inými osobami. Používateľ nesmie akýmkoľvek spôsobom získavať ani sa pokúšať získavať akékoľvek materiály či informácie týkajúce sa služieb TAXO delivery, ktoré nie sú (neboli) verejne sprístupnené alebo poskytnuté prostredníctvom serverov prevádzkovaných Prevádzkovateľom platformy.

6. Vyplnením a odoslaním objednávky Používateľ (kupujúci) súhlasí s týmito Podmienkami používania TAXO delivery, ako aj s ďalšími podmienkami on-line objednávania z ponuky jedál podniku.

7. Uzatvorením Zmluvy o kúpe produktov vzniká Používateľovi povinnosť zaplatiť za objednané produkty a súvisiace položky a prevziať produkty, pričom kúpna cena sa považuje za uhradenú prijatím platby na účet Prevádzkovateľa platformy, ktorý prijíma platby v mene Podniku. Uzatvorením Zmluvy o doručení produktov vzniká Používateľovi povinnosť zaplatiť Prevádzkovateľovi platformy za Službu TAXO delivery a/alebo iné aplikovateľné poplatky za Objednávku, pričom cena za služby TAXO delivery sa považuje za uhradenú prijatím platby na účet Prevádzkovateľa platformy.                                                             

                                                          

Článok IV

 

Zodpovednosť za škodu a zodpovednosť za vady

 

1. Používateľ si je vedomý toho, že využíva služby TAXO delivery výhradne na vlastné riziko. Prevádzkovateľ platformy nezodpovedá za činnosť Používateľov služieb TAXO delivery, ani za spôsob, akým služby TAXO delivery . Používatelia využívajú. Prevádzkovateľ platformy nenesie žiadnu zodpovednosť za prípadné zneužitie služieb TAXO delivery Používateľom, či tretími osobami.

2. Prevádzkovateľ platformy nenesie žiadnu zodpovednosť za škody, ktoré by vznikli Používateľom alebo tretím osobám priamo, nepriamo či náhodne v dôsledku alebo v súvislosti s využívaním služieb TAXO delivery, s výnimkou zodpovednosti za škodu spôsobenú výlučne porušením povinností Prevádzkovateľa platformy pri poskytovaní Služby TAXO delivery.

3. Prevádzkovateľ platformy nezodpovedá za škody, ktoré by vznikli Používateľom alebo tretím osobám v dôsledku nemožnosti využívania služieb TAXO delivery alebo v priamej či nepriamej súvislosti s touto skutočnosťou.

4. Prevádzkovateľ platformy TAXO delivery negarantuje správnosť, úplnosť, pravdivosť a aktuálnosť informácii zverejnených na TAXO delivery.

5. Prevádzkovateľ platformy nenesie zodpovednosť za prípadné nekalosúťažné konanie jednotlivých Podnikov a nezodpovedá za porušovanie autorských práv a iných práv vyplývajúcich z duševného vlastníctva alebo práv ochrany osobnosti, ktoré by mohlo vyplynúť z informácii zverejnených na TAXO delivery.

6. Prevádzkovateľ platformy neručí za nepretržitú funkčnosť TAXO delivery, jej bezchybnú činnosť a zabezpečenie. Zároveň má právo prerušiť alebo pozastaviť funkčnosť TAXO delivery bez akéhokoľvek upozornenia a uvedenia dôvodu.

7. Prevádzkovateľ platformy nezodpovedá za akúkoľvek škodu, ktorá by mohla byť Používateľovi spôsobená v súvislosti s používaním služieb na TAXO delivery, alebo v súvislosti s nefunkčnosťou a chybovosťou TAXO delivery alebo v súvislosti s činnosťou iných používateľov či z iných dôvodov.

8. Uzatvorením Zmluvy o kúpe produktov vznikajú práva a povinnosti na základe Zmluvy o kúpe produktov Používateľovi a príslušnom Podniku. Prevádzkovateľ platformy nezodpovedá za plnenie záväzkov vyplývajúcich zo Zmluvy o kúpe produktov.

9. Prevádzkovateľ platformy nezodpovedá za kvalitu produktov a služieb poskytovaných Podnikmi, akékoľvek reklamácie je potrebné uplatňovať priamo u Podniku, od ktorej bol produkt, resp. iné služby objednané.

10. Prevádzkovateľ platformy v plnom rozsahu zodpovedá za vady poskytnutej Služby TAXO delivery kuriér. Používateľ, ktorý má postavenie spotrebiteľa je informovaný o svojich právach vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady a o postupe pri vybavovaní reklamácii vady služby v reklamačnom poriadku Prevádzkovateľa platformy, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto Podmienok používania TAXO delivery a je dostupný tu.

11. Ak Používateľ, ktorý má postavenie spotrebiteľa, nie je spokojný so spôsobom, akým Prevádzkovateľ platformy vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že boli porušené jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Prevádzkovateľa platformy so žiadosťou o nápravu na dispečing telefonne číslo +421 55 381 0049 . Ak Prevádzkovateľ platformy na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo ak na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Používateľ právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov v súlade so zákonom č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Počas alternatívneho riešenia sporov Používateľ - spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu je možné podať spôsobom určeným podľa § 12 predmetného zákona. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je „Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27“, resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk). Používateľ, ktorý je spotrebiteľ, je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorý sa obráti. V prípade cezhraničného sporu má Používateľ - spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.

12. V súlade s článkom 14 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21.05.2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES, Používateľ, ktorý je spotrebiteľom, má právo svoje práva a nároky, vyplývajúce zo zmluvného vzťahu (Zmluvy o doručení produktov) s Prevádzkovateľom platformy, uplatňovať v rámci alternatívneho online riešenia sporov. Riešenie sporov online zabezpečuje platforma prevádzkovaná Európskou Komisiou. Používateľ, ktorý je spotrebiteľ, je oprávnený využiť platformu RSO na riešenie sporov, v jazyku, ktorý si zvolí. Platforma RSO je prístupná online na https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLang

13. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Používateľ- fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Prevádzkovateľom platformy, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.


 Článok V

 

 Ochrana osobných údajov


1. Používateľ odoslaním Objednávky cez TAXO delivery poskytuje Prevádzkovateľovi platformy údaje, ktoré Prevádzkovateľ platformy spracúva v rozsahu, spôsobom a na účely, ktoré sú v súlade s ustanoveniami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Osobné údaje Používateľa sú spracúvané Prevádzkovateľom platformy na účel uzavretia a plnenia Zmluvy o sprostredkovaní, Zmluvy o kúpe produktov, prípadne aj Zmluvy o doručení produktov v prípade Služby TAXO delivery a plnenia záväzkov vyplývajúcich z týchto zmlúv, alebo v súvislosti s nimi, na účel vedenia účtovnej a daňovej evidencie, na účel priameho marketingu, na účel vybavovania reklamácií či iných žiadostí alebo sťažností Používateľa. Prevádzkovateľ platformy teda spracúva osobné údaje Používateľa najmä pri vybavovaní Objednávok, vystavovaní faktúr, doručovaní Objednávok, evidencii Objednávok, a pri vybavovaní prípadných reklamácií, žiadostí alebo sťažností dotknutých osôb. Viac informácii k spracúvaniu osobných údajov získa Používateľ v zásadách spracúvania osobných údajov Prevádzkovateľa platformy určených pre zákazníkov využívajúcich služby TAXO delivery, dostupných tu.

2. Prevádzkovateľ platformy Používateľa informuje, že v zmysle § 62 ods. 3 zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších právnych predpisov (ďalej len „Zákon o elektronických komunikáciách“) ho môže oslovovať s volaniami, so zasielaním e-mailov a SMS správ na kontaktné adresy, ktoré uviedol pri registrácii na účely priameho marketingu vlastných podobných tovarov a služieb. Volanie, e-mail alebo SMS správa podľa predchádzajúcej vety môže mať informačný alebo reklamný charakter a ich pôvodcom je Prevádzkovateľ platformy. Prevádzkovateľ platformy bude spracúvať osobné údaje po dobu trvania zmluvného vzťahu. Nesúhlas s volaním, so zasielaním týchto e-mailov alebo SMS správ môže Používateľ kedykoľvek oznámiť Prevádzkovateľovi platformy prostredníctvom kontaktného formulára (alebo na iný kontakt, pokiaľ tak určujú tieto Podmienky používania TAXO delivery alebo osobitné podmienky) alebo jednoduchým odhlásením pri každom doručení e-mailovej správy kliknutím na odkaz na konci e-mailovej správy.


 Článok VI

 

 Záverečné ustanovenia


1. Podmienky používania TAXO delivery nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich uverejnenia. Vzťah Používateľa a Prevádzkovateľa platformy sa v otázkach neupravených týmito Podmienkami používania TAXO delivery spravuje ustanoveniami Občianskeho zákonníka a ďalších všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky.

2. Prevádzkovateľ platformy je oprávnený tieto Podmienky používania TAXO delivery upravovať najmä z dôvodu zmien právnych predpisov, technologických zmien, ale aj z dôvodu rozšírenia alebo zmien ponuky svojich služieb. Upravené Podmienky používania TAXO delivery sa použijú na Objednávky potvrdené odo dňa účinnosti zmenených Podmienok používania TAXO delivery.

3. Prevádzkovateľ platformy má právo meniť, inovovať a inak modifikovať služby TAXO delivery bez predchádzajúceho upozornenia Používateľov ako aj bez ich súhlasu.

4. Prevádzkovateľ platformy je oprávnený kedykoľvek obmedziť, prípadne úplne zablokovať prístup Používateľa na TAXO delivery, pokiaľ svojím správaním porušuje tieto Podmienky používania TAXO delivery alebo všeobecne záväzné platné právne predpisy.


Informácie, ktoré zhromažďujeme a používame

V záujme lepšieho zážitku pri používaní našej služby môžeme od vás požadovať, aby ste nám poskytli určité osobné údaje, ako je aktuálna poloha, e-mailová adresa, obrázok používateľa a telefónne číslo. Žiadame našich používateľov, aby vo svojom profile použili svoj obrázok, aby bola aplikácia priateľská pre ľudí.

Informácie, ktoré požadujeme, budeme uchovávať a používať tak, ako je opísané v týchto zásadách ochrany osobných údajov.

Táto aplikácia zhromažďuje údaje o polohe, aby umožnila „sledovanie polohy v reálnom čase“ a „prijímanie žiadostí o doručenie“ a zhromažďovanie aktuálnej polohy od používateľov by umožnilo lepšiu komunikáciu a užívateľsky prívetivé. 

Nezdieľame vašu aktuálnu polohu so žiadnymi službami tretích strán.


V Košiciach, dňa 01.01.2025